O "certitudine" versus 99 semne de intrebare in legatura cu tablitele de la Tartaria.
Fotografia, din MARCO MERLINI http://www.prehistory.it/ftp/tartaria_tablets/tartaria_tablets_03.htm
http://www.prehistory.it/sitoromeno/tartaria_tablets/images/7_Tartaria_bone_fragments_s.jpg
Am pus "certitudine" intre ghilimele, pentru ca acel singur aspect de fapt nu este o completa certitudine:
Pe un suport de argila relativ acceptat se regasesc o gramada, a se citi "ghiveci" de semne diferite (singurul care am reliefat aspectul eterogen), din care doar circa jumatate ar fi eventual identice cu semnele sumeriene proto-cuneiforme.(Adam Falkenstein, A.A.Vaiman si altii).
Dar mai raman in schimb si contrapartida alte cca. "99 de necunoscute":
- 1. Carui strat le apartin fiecaruia din artefacte
- 2. Pozitia lor exacta si relativa in complexul ritualic
- 3. carei culturi ii apartine fiecare din artefacte
- 4. Cine a fost de fata in momentul descoperirii
- 5. De ce nu au fost transportate catalogate si depozitate toate artefactele gasite impreuna
- 6. De ce nu s-a gasit in Civilizatia Vinca-Turdas dar nici in toata Europa ceva similar
- 7. De ce nu s-a gasit in toata Europa un artefact cu semne sumeriene
- 8. de ce descoperitorul Vlassa nu a fost prezent la momentul descoperirii
- 9. de ce Vlassa nu a fost de gasit mai apoi mai multe zile
- 10. de ce Vlassa era foarte reticent in a relata descoperirea
- 11. de ce descoperirea a fost publicata numai peste 1 an
- 12. de ce autoritatea care raspundea de ele era reticenta in a le arata (Piso)
- 13. de ce un martor prezent in intreaga zi a descoperirii nu a vazut nimic (Atilla Laszlo)
- 14. de ce arderea in cuptor a fost facuta de cineva fara sa aiba acordul sau sa intrebe pe nimeni
- 15. de ce avem 3 tipuri/categorii de semne,de la pictograme la ideograme si apoi presupuse silabograme sau chiar litere
- 16. De ce semnele nu se incadreaza complet in nici-un sistem de scriere
- 17. ce cauta sau cum se explica o serie de artefacte de factura cicladica
- 18. o serie de artefacte indica ca apartinand fiecare unor culturi diferite
- 19. cum a fost posibila asimilarea varstei oaselor varstei altor artefacte si in special aceea a tablitelor
- 20. cum a fost posibila avand in vedere decalajul enorm intre varsta oaselor si cea a tablitelor, aparitia unui personaj pur fictional, acela al "preotesei" de la Tartaria "Lady of Tartaria"
- 21. multiple si diferite datari ale presupusei varste a tablitelor, dar niciuna atribuita de savantii de top in domeniu, inainte de 3.000 B.C.
- 22. de remarcat obstinatia Zsofiei Torma si a lui Vlassa privind legatura cu Sumerul cand niciunul din ei nu avea nici pe departe suficiente surse de informare privind "fenomenul sumerian" nemaivorbind de faza incipienta a scrisului sumerian.
- 23. Pe undeva arata intuitia lor absolut fenomenala si de neexplicat, cu atat mai mult cu cat de-abea dupa ani de zile specialisti de marca au putut evidentia o asemenea apropiere; nu va ascund ca in decursul anilor de cercetare am suspicionat si gasit si eu evidente in acelasi sens !
- 24. nu exista nici-o schita acceptabila dupa normele arheologiei de atunci nici de acum privind stratificarea si dispunerea artefactelor precum si nici-o fotografie
- 25. nu exista nici-o dovada a vre-unui inscris al civilizatiei Vinca prin care sa se demonstreze ca aceasta a ajuns la faza de proto-scriere
- 26. cu atat mai putin relativ la faza scrisului care dupa mine si altii este complet exclusa pentru Civilizatia Vinca -------------- aspecte derivate ----------
- 27. semnele de pe tablite nu au fost trasate de un sumerian; legatura cu semnele sumeriene nu este directa ci foarte indirecta si intermediata
- 28. se pare ca ascunderea semnelor jumatatii de sus a tablitei rotunde nu este intamplatoare; ascunde foarte posibil scris adevarat
- 29. mai degraba decat sa fie sumeriene, aceste semne din jumatatea de sus par a fi litere arhaice grecesti: unul archaic eta/heta si altul D/R,"delta/rho"
- 30. posibila transmisie a unor elemente din scrisul incipient sumerian nu a fost directa; singurul semn de care stiu transmis identic ca forma si pronuntie este semnul PA.In rest toate semnele sumeriene proto-cuneiforme au suferit transformari, atat sub forma grafica cat si de interpretare.
- 31. asemanarea semnelor cu cele sumeriene este numai expresia influentei unei "matrici de origine" sumeriana care a influentat scrierile din ariile Anatoliana si Mediteraneana
- 32. legatura Vechii Europe cu Orientul pare a porni din Neolitic cand a existat un gen de continuum Anatolo-Balcanic-Egeean, a unei populatii si culturi Proto-Eufratice (posibil de factura Dravidiana/Ubaidiana)
- ................scuze, in masura timpului voi continua cu restul de 73 pana la 99............
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu